Samstag, 18. Dezember 2010

در هیچ جا چیزی به نام نژاد وجود ندارد

در هیچ جا چیزی به نام نژاد وجود ندارد


آ. ائلیار

در هیچ جا چیزی به نام نژاد وجود ندارد. همه انسانها از یک ریشه اند. و تمام تفاوتهای ظاهری نتیجه تأثیرات محیط جغرافیایی ست. چیزیکه «نژادگرایی سیاسی-فلسفی» را میافریند « ارتباط نابرابر» و «برتری طلبانهء» آدمها با یکدیگر و حاکمیتها با مردم، در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ست. این مسایل را میتوانید در دانشنامه ها هم دنبال کنید

آقای فرهاد گرامی

در هیچ جا چیزی به نام نژاد وجود ندارد. همه انسانها از یک ریشه اند. و تمام تفاوتهای ظاهری نتیجه تأثیرات محیط جغرافیایی ست. چیزیکه «نژادگرایی سیاسی-فلسفی» را میافریند « ارتباط نابرابر» و «برتری طلبانهء» آدمها با یکدیگر و حاکمیتها با مردم، در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ست. این مسایل را میتوانید در دانشنامه های معتبر هم دنبال کنید.
در مورد اصطلاح «عقل کل» توجه شما را به این اندیشه ام که بارها در پیامهایم تکرار شده است جلب میکنم:
1-« حقیقت نسبی آن چیزی نیست که من میگویم، بلکه آن چیزی ست که ما همه باهم، با هم اندیشی جمعی، در جریان آزمایش و خطا به یاری یکدیگر کشف خواهیم کرد». پس بنابر این در چنین دیدگاهی جایی برای اصطلاح شما وجود ندارد.
2- نظر شما را در مورد عدم «راسیسم » در ایران خواندم. شما نمیتوانید «پدیده ها را زنده» ببینید. به جای اینکه تابوت را بزرگ درست کنید دست و پای مرده را قطع میکنید. تا قدرت تغییر این «متد» را در خود نیابید به شناخت «راسیسم بومی» در ایران نمیرسید. نه ارتباط سومکا با نازیسم ، و نه پیوستگی «آریاگرایی را با سیاست یک زبان و فرهنگ برتر پارسی» و نه جریان فاشیسم حاکم کنونی را ، و نه ارتباط متقابل همه این پدیده ها را با هم؛ درک میکنید.
چرا شما ننوشته اید به فلان و بهمان دانشنامه مراجعه کرده اید و آنها چنین و چنان نوشته اند؟ ولی نظر خود شما مثلاً چنین است؟ چرا روی متد های خود نمیاندیشید؟ چرا از خود نمیپرسید در بررسی پدیده ها از کدامین روشهای علمی میتوان بهره جست؟ متد علمی به چه معناست و آنها کدامند؟ چگونه میتوان آنها رادر یک مورد خاص به کار بست؟
3-در هیچ جا چیزی به نام نژاد وجود ندارد. همه انسانها از یک ریشه اند. و تمام تفاوتهای ظاهری نتیجه تأثیرات محیط جغرافیایی ست. چیزیکه «نژادگرایی سیاسی-فلسفی» را میافریند « ارتباط نابرابر» و «برتری طلبانهء» آدمها با یکدیگر و حاکمیتها با مردم، در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ست. این مسایل را میتوانید در دانشنامه ها هم دنبال کنید.
3- تمام کسانیکه از ملیتها در حاکمیت قبلی و کنونی نقش سیاسی به عهده داشتند و دارند «نماینده منافع گوناگون» خلقها نیستند بل نماینده و حامی یک «جریان ضد مردمی» و مدافع منافع بخش خود بوده و هستند. اینست که ربطی به مردم نداشته و ندارند.
4- من در مورد مانقورت و بوزقورت نظریاتم را به دفعات نوشته ام و تمام علاقه مندان به این مسایل از آنها آگاه هستند.
5- نوشته اید:«اگر انسان به هیچ چیز و هیچ کس احتیاج نداشت وجود اینهمه فیلسوف و نظریه پرداز بی‌معنی‌مینمود!!!»
- به تمام منابع و آثار لازم میتوان مراجعه نمود و آنها را مطالعه کرد ولی در عین حال هم میتوان تحت تأثیر هیچکس قرار نگرفت و مستقل اندیشید. فقط باید «بیطرف» بود و «متدهای علمی بررسی» فنومنها راآموخت و بکار بست.
ساغ اولون
فرهاد
جناب آ. ائلیار گرامی‌، خدمت شما عقل کلّ که به هیچکس و هیچ جا وابسته نیستید و از کودکی هم خودتان اندیشیدن را فرا گرفته و اموخته اید عرض کنم که در این چند روز من حقیر که دیگران به جای من فکر میکنند رفتم و از دیگران پرسیدم که راسیسم چه معنی‌دارد؟؟ دیگران به من که از لحاظ اندیشیدن مشکل اساسی‌دارم جواب دادند که راسیسم یعنی‌برتری نژادی و یا نژادی را برتر دانستن!! من دوباره پرسیدم که آیا در ایران راسیسم وجود دارد؟؟ آنها جواب دادند که در ایران ما نژاد‌های مختلفی‌نداریم که کسی‌بخواهد نژاد خویش را برتر بداند!! ما در ایران تبارهای متفاوت داریم، مانند کرد،لر،بلوچ، گیلکی،مازندرانی و... که همگی‌از لحاظ نژادی در یک ردیف قرار دارند و فقط می‌ماند عربهای خوزستان که شاید از نژاد سامی باشند و یا ترکمنها که از نژاد زرد هستند!!!! آذربایجانیها هم مخلوطی از نژاد زرد
بخصوص در میاندو آب و نقده و بخشی از مراغه و مابقی هم بیشتر از همان نژاد ایرانی هستند!!! حال من از شما میپرسم که همیشه عقل کلّ بوده و کامل و عاقل همه مسایل را تجزیه و تحلیل میکنید، آیا در سرزمینی که نژاد معنی‌ندارد چگونه نژاد پرستی وجود دارد؟؟ اگر نژاد پرستی هست پس چرا خامنه‌ای آذربایجانی رهبر حکومت میشود؟؟ بهر حال همه میدانیم که بر اساس تئوری نژاد برتر هیچکس حتی خیانتکاران به مردم خویش هم اگر از نظر نژادی وابسته به نژاد برتر نباشند نمیتوانند در راس قدرت یا حکومت قرار بگیرند!!!!! حال این چه راسیسمی است که اینهمه وزیر و فرمانده و مدیر کلّ و رهبر این حکومت همه آذربایجانی هستند و بهتر از من و شما هم به ترکی‌صحبت میفرمایند و این سیستم راسیستی که پایه آاش بر مبنای نژاد برتر است آنها را قبول نموده که سکّان این حکومت راسیست را در دست بگیرند (هرچند که از منظر شما مانقورت باشند) اینها باید بیشتر نقش پادو را بازی کنند نه نقش اصلی‌را؟؟؟؟!!! پرسش دیگری که از شما عقل کلّ دارم اینست که شما که اینهمه با راسیسم مخالفید چرا فلسفه بوزقورت و اندیشه‌های نژاد پرستانه بوزقورت را هیچوقت محکوم نکرده اید؟؟؟؟!!!! در اخر ذکر این نکته خالی‌از لطف نیست که بسیار پسندیده است که انسان بتواند به نیروی عقل و فهم خویش تکیه نماید و مستقل بی‌اندیشد ولی‌اگر انسان به هیچ چیز و هیچ کس احتیاج نداشت وجود اینهمه فیلسوف و نظریه پرداز بی‌معنی‌مینمود!!!
جناب آ. ائلیار گرامی‌نکته دیگری که فراموش کردم خدمت شما عرض کنم اینست که : این چه حکومت راسیستی است که در این ۵۰ سال اخیر در تبریز کارخانجات مهم و اشتغال زا تراکتور سازی ،ماشین سازی،پتروشیمی،فولاد و ... احداث کرده ولی‌در شیراز مرکز آستان فارس چنین کارخانجاتی مشاهده نمیفرمایید؟؟!!!!! دوست گرامی‌که همیشه به خودتان متکی‌بوده و خود اندیشیده و تعقّل فرموده اید لطف کرده چشمان خود را شسته و همه چیز را سیاه و سفید نبینید!! باور کنید رنگ‌های دیگری هم وجود دارند. آسن قالین
سایت نویسنده: http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=3&autorid=421
برگرفته از : ایران گلو.بال
انتشار از: کیانوش توکلی

2010-12-18تاریخ
آ. ائلیارنام
آقای فرهاد گرامیایمیل
به پرسش شما در متن به روشنی «پاسخ استدلالی» داده شده است. فقط لطف کنید کمی بادقت مطلب را مورد مطالعه قرار بدهید. وار اولون.
نظر خواننده
2010-12-18تاریخ
yenilikنام
ایمیل
" مباحث ساده نژادی برای شعبان بی‌ مخ‌ها " ، تمرکز جامعه شناسان و جوامع بر روابط قومی و " حذف زمینه تاریخ " از مفاهیم قومیت در قرن ۱۹ باعث پیدایش تفکر سیاسی " تئوریهای ملی‌ گرایی" و بتدریج " قوم گرایی نژادی " شد. از این مرحله به بعد، سیستمها ئی شکل میگیرند که یک کشور را بر بنیاد " یک زبان و یک ملت، حتئ اگر کشور چند ملیتی و چند قومی است " شکل میگیرند، با فرایند دمکراتیزاسیون جوامع، این مفهوم به چالش کشیده شده، و با غلبهٔ مفاهیم لیبرال، حق و حقوق ملل و اقوام دیگر ساکن یک کشور، به رسمیت شناخته میشود. در جامعه عقب مانده‌ای مثل ایران، سلطهٔ شاعر و شعر و ور بر ادبیات، مانع ترویج مفاهیم لیبرال در جامعه میشود، و قدرت هنوز خود را تعریف نمیکند که هیچ تعریف خود را بر دیگران و سایر ملل ساکن ایران تحمیل می‌کند.
نظر خواننده
2010-12-18تاریخ
farhadنام
ایمیل
جناب مرد خنده رو، من متوجه فرمایش شما نشدقم که منظورتان چه بود و به که بود؟؟ ولی‌ برای اطلاع شما عرض کنم که اولا من فارس نیستم و یک آذربایجانی اصیل ایرانی‌ هستم و دوماً من هیچوقت نگفتم که کلمه راسیست نداریم بلکه آقای آ. ائلیار فرمودند که نژادهای مختلف نداریم و من هم در جواب گفتم که اگر نژاد‌های مختلف نداریم پس چطور رژیم ایران را راسیست می‌نامید؟؟ در ضمن نظر خودم اینست که در ایران ما نژادهای متفاوت یا مختلف نداریم بلکه تبارهای متفاوت داریم، ضمناً
نظر خواننده
ادامه مطلب
2010-12-18تاریخ
yenilikنام
ایمیل
ملتی که تنها دستاوردش در حیطه ادبی‌ تولید خرواری از " شعر و ور " است چه زیبا در " فقر مفاهیم " دست و پا میزند.
نظر خواننده
2010-12-18تاریخ
مرد خنده رونام
ایمیل
اقای فرهاد---- از لحاظ علمی نژاد معنای خونی ندارد و اگر بگویید ژن تورک یا ژن فارس باید بگویم چنین ژنی از لحاظ علمی هنوز یافت نشده و وجود ندارد. ولی شما با زیرکی مغلطه میکنید و میفرمایید اگر نژاد به معنای خونی و نژادی وجود ندارد پس ما راسیست نداریم . حتما داشنگاهای دنیا احمق هستند که به اندازه شما نمیفهمند و این کلمه را که وجود ندارد استفاده میکند و برایش تعریف علمی دارند .این دقیقا سخن حرکت ازربایجان و علم است که میگویید ملت تورک یعنی :
نظر خواننده
ادامه مطلب
2010-12-18تاریخ
farhadنام
ایمیل
جناب آ. ائلیار گرامی‌، اگر نژاد‌های مختلف نداریم پس چگونه شما ادعا می‌کنید که رژیم ایران راسیست است؟؟!!! راسیسم به معنی‌ برتری نژادی و نژاد پرستی است، شما تکلیف معنی‌ کلمات را مشخص کنید سپس آنرا به کار ببرید!! من باز هم میگویم که در ایران ما نژاد‌های مختلف نداریم، تبارهای متفاوت داریم. ولی‌ شما از یکطرف میگویید که نژاد وجود ندارد و از طرف دیگر میگویید رژیم ایران(پهلوی و جمهوری اسلامی) نژاد پرستند!!!!! اما ما در ایران تبعیض مذهبی‌ و جنسی و طبقاتی داریم که کاملا مشخص و آشکار است. زنان و کارگران و پیروان مذاهب دیگر به غیر از شیعه اثنی اشعری در تبعیض آشکار روزگار میگذرانند!! ضمناً من از شما هیچ تحلیل مشخصی‌ را از بوزقورت ندیدم، خوب است که مرزتان را با اندیشه‌های خرافی و نژاد پرستانه بوزقورت مشخص کنید تا بدانیم با چه اندیشه‌ای از طرف شما روبرو هستیم!! آسن قالین







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen