Sonntag, 12. Dezember 2010

سوءمدیریت عجیب و غریب-تبریزلی سیامک

تبریزلی سیامک
با سوءمدیریت عجیب و غریبی طرف هستیم
با اجازه از تبریزلی سیامک عزیز
بخشی از پیام آقای تبریزلی سیامک، منتشره در سایت ایران گلوبال
به انتخاب آ. ائلیار
عزیزیم کاسا دولماز
مرد الی کاساد اولماز
یوز نامردین چؤره یین
دوغراسان کاسا دولماز
گردآوری خانم ثریا بخشی
فصلنامه 18 آذری
2010-12-07


بله گونای عزیز؛ وضعیت دریاچه اورومیه همان جوری است که آن بایاتیهای پرمعنا ترسیم میکنند. فرق کوچکی دارد و این است که وضعیت حتی یک خرده بدتر و سنگینتر است. یعنی حتی به مردم اجازه نمیدهند به دامان این دریاچه بروند و یک دل سیر گریه کنند. مثلاً همان شرایط 13 فروردین امسال را به مردم تحمیل میکنند. واقعاً در بد موقعیتی گیر کرده ایم.
از طرفی دریاچه ای می میرد که با نابودی اش، ویرانی طبیعت و محیط زیست و گونه های گیاهی و حیوانی و کشاورزی و توریسم و فقر و فلاکت و بیکاری و مهاجرت را به دنبال دارد و از طرفی با عده ای جاهل بی مسؤولیت با عنوان پر طمطراق مسؤولین ذیربط (و در واقع بیربط) سر و کار داریم که همه چیز را با مسخرگی و لودگی زیر سیبیلی رد میکنند. نمونه اش همین رئیس دامپروری استان آذربایجان شرقی که چندی پیش گفته بود از خشک شدن این دریاچه استقبال میکند چون در این صورت شرایط برای پرورش شتر! مهیا خواهد شد. شاید بی فایده نباشد اگر بدانید که از شروع فصل پائیز امسال تا امروز، حتی قطره ای برف و باران در آذربایجان نباریده و اگر وضع همین طور ادامه یابد، خشک سالی عجیبی در پیش خواهد بود. اینجا مردم به شوخی می گویند که تحریمهای سازمان ملل شامل برف و باران هم شده!. به هر حال بارش جوی آن قدر کم است که حتی اگر همه چیز روال طبیعی خودش را داشت و در چرخه آب دریاچه با احداث چاههای عمیق و سدها و بندهای پرشمار و غیر علمی دخالتی صورت نگرفته بود، به مدیریت قدرتمندی برای کنترل اوضاع احتیاج پیدا میشد. چه رسد به شرایط فعلی که با این همه دخالت بی مورد و کارشناسی نشده، داریم به سمت یک فاجعه تمام عیار پیش میرویم و بجز شر، از این مدیران ناکارآمد که به قول همان مثل ترکی خودمان قادر به تقسیم جو و یونجه دو الاغ نیستند، امید خیری نداریم.
استحضار دارید که گاهی برخی از فعالین ملی این پدیده را در راستای همان سیاست قدیمی و مغرضانه تضییقات اقتصادی بر مناطق ملی برآورد کرده و آنرا با سیاست خشک کردن کارون و در بدر کردن کشاورزان عرب مقایسه میکنند. برخی دیگر هم آنرا محصول بی کفایتی مدیران تشخیص داده و این مورد را با مواردی همچون آلودگی هوای تهران قابل مقایسه میدانند. به هر حال حتی اگر تعمدی هم در کار نباشد، با سؤمدیریت عجیب و غریبی طرف هستیم. تازه آقایان ادعای مدیریت جهان را هم دارند!....
**
بیاری زندانیان سیاسی آذربایجان بشتابیم!

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
آدينه ۱۹ آذر ۱٣٨۹ - ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰

اخبار روز - گزارش دریافتی: رژیم جمهوری اسلامی در تدارک تشدید سرکوب مبارزان برابر حقوقی ملی – اتنیک در آذربایجان است. مبارزان زندانی در شرایط توانفرسایی بسر می برند. مهندس آیت (یونس) مهرعلی بیگلی بیش از دویست روز و دکتر لطیف حسنی نزدیک به ۱٨۰ روز است که در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز تحت فشارهای روحی و جسمی عمال رژیم در بازداشتند. حسین نصیری که در مراسم «بیاری دریاچه ارومیه بشتابیم!» دستگیر شده است، بخاطر شکنجه های مامورین رژیم نیاز به عمل جراحی دارد. ارگان جنسی این انسان مبارز، بویژه در ناحیه بیضه ها در اثر شکنجه های عمال رژیم دچار عفونت گشته است.
اکبر آزاد بهمراه ۱۴ نفردیگر روز اول ژانویه ۲۰۱۱ محاکمه خواهند شد. بر اساس اطلاعات رسیده، رژیم قصد آن دارد که این ۱۵ تن- بویژه اکبر آزاد- را به زندان طولانی مدت محکوم کند.
بیاری آنان بشتابیم. فریاد دادخواهی آنها را به گوش جهانیان برسانیم. از همه سازمانهای مدافع حقوق بشر در همه جای جهان بخواهیم که با اقدامات خود مانع از استمرار شکنجه و حبس این انسانهای دربند گردند.

منبع : اخبار روز

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen